بهمن, 1397 بدون نظر اخبار بازی ها

اخبار جدید درباره پر سر و صدا ترین بازی این روزها؛ Mortal Kombat 11

قطعا سری بازی‌های Mortal Kombat یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین فرانچایزهای تاریخ بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. با معرفی یازدهمین نسخه از این سری در مراسم TGA 2018، توجه همگان به این نسخه جلب شد. باید اعتراف کرد که با توجه به آنچه تا به امروز از نمایش‌های گیم‌پلی این بازی دیده‌ایم، شاهد تغییرات زیادی هستیم. این تغییرات نه تنها در حیطه‌ی گرافیک به چشم می‌آیند، بلکه با کمی دقت متوجه می‌شوید که سرعت مبارزات نیز کم‌تر شده است. بازی Mortal Kombat 11 قصد دارد تا مبارزاتی را به بازی‌بازان تحویل دهد که اکنون بیشتر تحت کنترل هستند. به تازگی تعدادی از تحلیل‌گران موفق به تجربه‌ی این بازی شده‌اند و اطلاعاتی را در رابطه با سیستم گیم‌پلی بازی منتشر کرده‌اند.

با گریزی به نسخه‌ی دهم این سری شروع کنیم. اولین تغییری که شما پس از تجربه‌ی نسخه‌ی دهم احساس می‌کنید، افزایش شدید سرعت گیم‌پلی بازی است. این اتفاق در آخرین نسخه‌ی بازی نمی‌افتد. می‌توان گفت شاهد آن هستیم که مبارزات بازی به حالت سنگین خود و آنچه در نسخه‌ی نهم دیدیم بازگشته‌اند. دیگر هیچ دکمه‌ای برای حالت دویدن در بازی وجود ندارد و حتی عکس‌العمل شخصیت‌ها برای گارد گرفتن و دفع حملات حریف کندتر از پیش است.

برخلاف آنچه در نسخه‌ی پیش دیدیم، تمرکز کامل برروی حرکات تهاجمی نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ادامه‌ی مبارزه باشد. شما اکنون باید تک‌تک حرکات خود را زیر نظر داشته باشید و با فکر عمل کنید. همان‌طور که گفته شد، سرعت مبارزات و در نتیجه حرکات مختلف شخصیت‌ها کاهش پیدا کرده است پس باید با زمان‌بندی دقیقی به حریف خود حمله‌ور شوید.

شخصیت‌های معرفی شده نیز با این سیستم مبارزات آهسته‌تر به خوبی وفق داده شده‌اند. به لطف تعداد زیادی از فنون که حریف شما را به سمت عقب پرتاب می‌کند، اکنون مبارزات بازی بیشتر از پیش از راه دور دنبال می‌شوند. اگر تا به الان نگران آن بودید که همانند نسخه‌ی دهم، حریفی شما را در یک گوشه‌ی زمین گیر بیندازد و مقدار زیادی از خط سلامتی‌ شما را از بین ببرد، این اتفاق نیز به واسطه‌ی سرعت کم‌تر مبارزات در نسخه‌ی یازدهم امکان پذیر نیست.

ترکیب دکمه‌ها برای اجرای فنون مختلف نیز طبق شواهد و آنچه که تحلیل‌گران گفته‌اند، بسیار مناسب و راحت است؛ در حقیقت بازیکنانی که حتی برای اولین بار به سراغ این نسخه می‌آیند می‌توانند تا حد بسیار زیادی با بازی رابطه برقرار کنند و برای حریف خود چالش برانگیز باشند.

در پایین صفحه، شاهد آن هستیم که اکنون ۲ خط استقامت وجود دارد: یکی برای حمله و حرکات تهاجمی و دیگری برای دفاع. این مکانیزم عمق بیشتری به مبارزات می‌دهد و در عین حال بالانس مبارزات را از بین نمی‌برد. اگر در حال حمله هستید و می‌خواهید تا ضربه‌ی شما قوی‌تر باشد، می‌توانید یکی از نوارهای مخصوص بخش حمله را مصرف کنید. ار طرفی دیگر اگر در حال دفاع کردن هستید و می‌خواهید حمله‌ی حریف خود را قطع کنید، می‌توانید یکی از نوارهای دفاع را مصرف کنید. هر کدام از این نوارها با انجام حرکات مخصوصی دوباره پر می‌شوند.

حرکات تمام‌کننده یا همان فیتلیتی‌ها (Fatality) نیز در بازی به زیبایی هر چه تمام‌تر ساخته شده‌اند. هرچند که در بخش آنلاین زیاد با آن برخورد نمی‌کنیم و بازی‌بازان بلافاصله پس از باخت از بازی خارج می‌شوند، ولی در مسابقه‌های دوستانه می‌توانید از این حرکات استفاده کنید. در نهایت تحلیل‌گران بیان کرده‌اند که سری Mortal Kombat مسیر درستی را در پیش گرفته است و نسخه‌ی جدید قطعا به دل تمامی هواداران این فرانچایز می‌نشیند.

خبر جدیدی که تولید کنندگان این بازی این روز ها منتشر کرده اند این است که نسخه سوییچ Mortal Kombat 11 توسط Shiver Entertainment ساخته می‌شود

در جدیدترین اخبار بازی، مشخص شده که نسخه‌ی نینتندو سوییچ این بازی، نه توسط استودیو NetherRealm، بلکه توسط کمپانی Shiver Entertainment و به‌صورت همکاری مشترک با ندررلم در حال ساخت است. این اطلاعات از سوی ترور تراب، از تولید کنندگان بازی مورتال کامبت 11، اعلام شده که خود نیز یکی از علاقه‌مندان به کنسول نینتندو سوییچ است. وقتی از وی سوال شد که برای این‌که بازی بتواند به شکلی روان و خوب روی سوییچ اجرا شود چه تدبیری اندیشیده‌اند، این‌گونه پاسخ داد که تنها به کاهش برخی‌های جلوه‌های هندسی و جزیی بازی بسنده کرده‌اند که در نهایت مخاطبان بتوانند به شکلی روان آن را روی سوییچ تجربه کنند. وی محصول پایانی را که قرار است روی سوییچ اجرا شود، عالی توصیف کرد.

تراب همچنین از همکاری ندررلم با کمپانی شیور اینترتینمنت گفت و این‌گونه عنوان کرد که توسعه‌ی نسخه‌ی سوییچ بازی مورتال کامبت 11 نه بصورت کامل توسط آن‌ها انجام می‌گیرد و نه توسط شیور؛ بلکه این یک همکاری و کار دوسویه برای توسعه‌ی هرچه بهتر این بازی است و شیور نیز در حال حاضر به‌صورت همزمان با آن‌ها در حال کار روی این بازی است. وی از این لفظ استفاده کرد که هیچ توسعه‌دهنده‌ی اصلی‌ای در کار نیست. کمپانی Shiver Entertainment که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد، طبق گفته‌ی خود محوریت فعالیتش را روی ساخت آثاری برای پی سی، موبایل و تبلت قرار داده است.جان شاپرت، مدیر اجرایی ارشد این کمپانی، پیش‌تر در سمت‌های مختلفی از جمله مدیر عملیاتی کمپانی الکترونیک آرتز و سرپرست اصلی بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت حضور داشته است. یکی از ساخته‌های این کمپانی بازی Scribblenauts Showdown بود که برای نینتندو سوییچ منتشر شد.

طبق گفته‌های ترور تراب، انتشار بازی Mortal Kombat 11 برای سوییچ باعث می‌شود تعداد طرفداران این اثر افزایش پیدا کند و این امر یکی از دلایل ندررلم برای توسعه‌ی نسخه‌ی سوییچ بازی است. وی این‌چنین عنوان کرده که:

ما تمام سعی خود را می‌کنیم که تا جای ممکن بر تعداد طرفداران و بازیکنان این اثر مورد انتظار بیفزاییم. از این‌رو تصمیم گرفتیم که دامنه‌ی پلتفرم‌های تحت پوشش بازی را افزایش دهیم.

به‌طور کلی در رابطه با این بازی سوالات زیادی از وی پرسیده شده که در این بین می‌توان به نحوه‌ی ساخت صحنه‌های پیروزی شخصی سازی شده (کاستوم) توسط بازیکنان و همچنین این‌که چگونه تُن و حال و هوای بازی نسبت به بازی Mortal Kombat X از جدیت کمتری برخوردار است، اشاره کرد. تاریخ انتشار بازی Mortal Kombat 11 در ۳ اردیبهشت ماه سال ۹۸ (۲۳ ماه آوریل) و برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ خواهد بود. این بازی قرار است دارای ۲۵ شخصیت قابل بازی باشد که فعلا حضور ۸ نفر از آن‌ها رسما تایید شده است

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *